Mléčná dieta

Mléčná dieta

Mléčná dieta se stává stále více populární a to je možná zapříčiněno její jednoduchostí a zároveň efektivitou. Je určena lidem, kteří se snaží zhubnout nějaké to kilo na víc. Ačkoli se to může zdát pro některé nadlidským úkolem, mléčná dieta může být nástrojem k vysněnému cíli.

Podle některých zdrojů mléčnou dietu představil prof. Rajko Doleček, ačkoliv samotný pan Doleček tuto informaci popírá.

Je dobré mít na paměti, že mléčná dieta byla určena pro lidi ležící v posteli, u kterých je výdej energie během dne velmi nízký. Proto se nedá doporučit sportovcům a lidem vykonávajícím tělesně náročnou práci. Z těchto důvodů ji doporučujeme držet maximálně jednou za rok.

Mléčná dieta – základní informace

Jak už samotný název napovídá, základním stavebním kamenem jídelníčku mléčné diety budou mléčné výrobky. Proto jestliže patříte do skupiny s intolerancí laktózy a kaseinu, na mléčnou dietu rovnou zapomeňte. Příjem předem definovaných potravin probíhá v pravidelných intervalech po třech hodinách a to pět krát denně.

Mezi nejdůležitější informace, které lidi s nadváhou obzvláště zajímají, patří délka diety a předpokládané výsledky na které se můžete těšit.

Základní režim mléčné diety trvá 13 dní. Někteří za toto období shodili až 8 kilogramů. Což je vynikající efekt.

Mezi další varianty patří 8 denní mléčná dieta, ta je určena pro ty, kterým se zdá 13 dní příliš mnoho a jejich organismus by to přespříliš zatížilo. Samozřejmě výsledky nemohou být tak vysoké jako při 13 denní mléčné dietě.

Poslední variantou je 16 denní mléčná dieta, kterou už by měl, ale každý jednotlivec předem dobře zvážit, kvůli velkému zatížení organismu. Pro aktivní pracující lidi ji rozhodně nemůžeme doporučit.

Chceme zdůraznit, že při dodržování režimu mléčné diety, je nutné vypít alespoň dva litry neslazených tekutin denně (ideální je čistá voda nebo neperlivá minerálka).

Držení jakékoliv diety není jednoduchou záležitostí a vyžaduje to hodně odhodlání, síly a sebezapření. Toto platí obzvláště u mléčné diety. Dalo by se říct, že tato dieta sama o sobě není vůbec zdraví prospěšná. Po dobu 13 dní máte minimální příjem potravy, přičemž pravděpodobně docílíte požadovaného efektu, ale po skončení diety se většina lidí zase vrátí do původních kolejí zažitých návyků. Daleko lepší je hubnout pomalu, za pomoci správného způsobu stravování a cvičení.

Výhody Mléčné Diety:

  • můžete ztratit až 8 kilogramů,
  • dodržujete pravidelný pitný režim,
  • stravujete se chutnými mléčnými výrobky, které obsahují živiny prospěšné ke zdraví kostí,
  • za 13 dní to máte za sebou.

Nevýhody Mléčné diety:

  • není vhodná pro lidi s intolerancí laktózy a kaseinu,
  • nedá se doporučit sportovcům a lidem vykonávajícím tělesně náročnou práci,
  • mléčná dieta by se neměla provádět vícekrát než jednou za rok.